Tjugotredje oktober




God morgon alla glada människor!
Idag var det riktigt kallt ute, men det ser iaf ut som om det skulle bli bra väder. Himlen är blå och solen lyser.
Men det har varit frost för löven på marken var alldeles stelfrusna.. Huvva det är inte skoj att veta att vintern närmar sig..
Och det blir bara mörkare och mörkare. Tror alltid att jag ställt klockan fel när den ringer på morgonen för det är så mörkt ute.
Men jag kanske skulle ta tillfället i akt och påminna alla om att natten mellan lördag och söndag så ställer vi om klockan. Då ska det väl blir ljusare på morgonen har jag för mig.. Fast vad spelar det för roll? Det är ju mörkt dygnet runt snart ändå..
Idag så ska jag tvätta. Jätteskoj.. Men jag tror inte att jag har så mycket tvätt, men det är så det räcker iaf.. Måste packa det vi ska ha med oss och städa lite.. Det ska bli så kul att gå på hockey, det var en evighet sedan jag sist var på en match. Var typ bara 13 eller 14 år.. Och det var ju länge sedan man var så ung.. hmm...

Nåja.. man är inte äldre än man gör sig..

Men nu så är det dags för mig att ta itu med dagens sysslor.. kom precis på att jag inte har varken tvättmedel eller sköljmedel så jag måste till ÖB och köpa det., Men de öppnar inte förrän kl 10.. Men dammsugare har jag så det blir väl det jag får göra och plocka ihop och sortera tvätt kan jag göra och för att inte tala om disken, den kan jag plocka in i maskin. Och få upp Lina ur sängen och ge henne frukost.. Se, det finns en hel del att göra..

Hasta la vista Amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback