Åttonde oktober



Vilken dag det har varit! Jag är helt slut nu är ju inte van att köra så långt, det blev 40 mil fram och tillbaka.
Men herrejösses vilket folk. Fattar inte vad som har tagit åt Frasse alltså. Vad har den där hemska människan för nått som har förtrollat honom så?Hon ser ju inte klok ut? Fast utseendet duger väl så att säga, men hon är ju inte ens snäll och trevlig. Hon har ju i stort sett varit elak mot tjejerna sedan de flyttade ihop. Innan dess så smörade hon väl för Frasse för då sa Lina att hon tyckte bra om henne, men efter att hon fått honom ordentligt på kroken så har hon helt ändrat sig. Och det ser inte han.

Han fortsätter att säga "vi har inte gjot nått" "hon har inte gjort nått", "det är dem som inte vill att det ska bli bra". Och när jag säger att det är lika bra att vi tar med alla deras grejer för de kommer inte hit mer. Då säger puckot "det är deras förlust". Han är ju ta mig fan dummare än tåget. OCh så talade jag om för honom ytterligare en gång att det är han som bär skulden att det har blivit så här. Men då säger han igen att "det är tjejernas fel".

Då säger jag "att det är ditt fel för du skulle ha satt ner foten och visat att du har en ryggrad och talat om för den där hemska människan att dina barn får oxå komma hit och att du vill träffa dem. Hur tror du att det skulle ha gått om du gjort samma mot Viktoria som hon har gjort mot tjejerna? Jo, då hade du fått en fot i arslet".

Jag tror inte att jag någonsin har varit så arg någongång tidigare i livet.. Jag vara önskade att Conehead hade öppnat munnen och svarat mig på något av det som jag sa. Man hon satt i soffhörnet och klappade på hunden.. stackars honom.. Jag troar att upptäckten av att de hade ställt upp alla foton på barnen på vinden gjorde att jag blev så förbannad. Inte ens ett enda litet foto fick han ha uppe på en vägg.. Fy farao alltså vilken elak människa hon är..

Och inte tog vi ett enda foto.. Vi hade med både videokamera och kamera men i stridens hetta så blev det helt avglömt.. Men mina vänner det är inte någon större förlust för er, så vi besparade er skavsår i ögonen. Fast jag sätter in ett gammalt kort så får ni  se lite hur hon ser ut..

När vi kommer ut  på gården och ska åka då dyker Coneheads bror upp och säger att vi måste visa lite hänsyn för hans fru har jobbat natt och måste sova. Jag sa till honom att han kan ta hand om sin tokiga syster istället. Det har inte han nått med att göra svarade han då. Nej, men har de två rätt att behandla barnen som de gör då? frågade jag. Det bryr jag mig inte om för det är två olika lägenheter säger då han. Bra sa jag men du slipper dem från och med nu sa jag då till honom. Gå in du Pottifars klimpkokare skriker då mamma till honom.. Det är allt som hände idag.. I stora drag iaf..

Josefine dundrar upp för trappan!


Frasse och Maries hundbajs papperskorg.

   

   
Vi åt i Viby, jag och mamma  käkade rotmos och fläsklägg, det var jättegott. J o J käkade hamburgare och Lina Wienerschnitzel..


Conehead och Frasse är:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback