Fredagen den 30 januari 2009

Hej,
 nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Men jag ska försöka bättra mig och skriva lite varje dag.
Målarna är klara med tapetseringen, eller de har varit klara en hel vecka nu och det blev jättefint.. Speciellt så gillade jag tapeten i vardagsrummet. Den är mörkbrun och det blev jättefint. Det värsta är att nu så vill jag inte sätta upp något på väggarna.. hehe..
Köket blev ljust och fint med en beige tapet och Linas är mörk grå.. Så vi är helnöjda..

Från det ena till det andra så  undrar jag hur de på föräkringskassan är funtade. Jag förstår att de inte kan hjälpa att det är neddragningar på personalen mm.. men de kan ju vara lite trevliga iaf.. Det är ju inte mitt fel heller. De måste förstå att jag vill veta varför jag inte har fått svar på mitt bostadsbidrag när det har gått 2 månader sedan jag lämnade in ansökan och hyran ska vara betald idag.. Men hon sa bara "handläggningstiden är 8 veckor" "Vart på ansökningsblanketten står det" frågade jag. "Det står på våran hemsida" sa hon.. "Men jag är aldrig inne på eran hemsida, och du kan ju inte veta om jag har internet eller annan tillgång till internet" sa jag.."Så då tycker jag att ni får se till att det står klart och tydligt på blanketterna!" sa jag med. Och det ska tilläggas att det bara hade gått 7 veckor sedan jag lämnade in ansökan..  Så jag frågade den mindre trevliga damen att då borde jag få svar nästa veka då? Då svarade hon bara surt att det visste hon inte men antingen det eller vecka därpå.. Usch ...gillar inte försäkringskassan..

Idag så är det fest hos Pelle och Malin..  Ska nog gå dit en sväng för jag är nyfiken på tjejen som är och hälsar på Jonny Logan.. Och de ska komma dit, det sa Jonny iaf till Ellinore i morse... hehe.. vi får väl hoppas på att vi inte skrämmer iväg henne.. Så nu har jag färgat håret så att allt det gråa är borta.. för ett par veckor iaf..

Lillebror var här igår... han är så söt som socker, men jag kan inte förstå hur han hinner med att riva hela lägenheten på ett par minuter!? Det ser ut som ett bombnedslag efter att han har varit här...hehe..

Tre gånger har jag tvättat denna veckan. Hur kul är det på en skala??? Fattar inte vart all tvätt kommer ifrån..

Kenta är jag fortfarande livrädd för.. fattar inte hur jag ska våga gå till honom igen.. Avbokade tiden i torsdags.. fast min psykopat ringde och talade om för mig attt hon har pratat med honom om hur jobbigt jag tycker att det är.. men det gör inte saken bättre... det är lite pinsamt att jag behövde ha någon som talade om det åt mig.. Men jag känner ju inte människan och då är det jättesvårt att säga nej när han kommer med förslag som jag inte håller med om och inte alls gillar.. Jag är väl lite knäpp kanske men jag tycker det är jobbigt.. Men jag har ingen som helst lust att släppa in honom i mitt hem... Jaja.. vi får se.. får väl be psykopaten att vara med på nästa möte med Kenta..

Nåja, nu så ska jag gå ut till tvättstugan och sedan så ska jag åka en sväng till mor under tiden som tvätten torkar och de andra maskinerna tvättar klart..

Hasta luego amigos!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback